1 mei, dag 3

1 mei 2010 - Fürstenberg, Duitsland

Lieve allemaal,

Hier weer een kort berichtje van mij. Jammer genoeg heb ik niet zo heel veel tijd om te schrijven. We zitten hier nog in vergadering voor de herdenking. Ik heb een gedicht geschreven en die zal ik morgen meoten voordragen hier. Maar het klaarzetten kost wat meer tijd dan de rest.

Vanochtend was het weer gewoon op tijd opstaan, kwart voor acht ging de wekker. om netjes kwart over acht aan tafel te gaan. dankzij het weer zaten we dit keer even binnen,maar goed soms is het leven niet hetzelfde. Daarna was het tijd om weer met z'n allen te verzamelen in het bezoekerscentrum. Waarna we workshops gingen volgen.

Ik volgde eerst een workshop van Cees van der Kooij (ja die van het boek, heden verdeleden toekomst). et ging over schrijven, dus dat is erg leuk om te doen met z'nn alle. Na deze workshop was het lunch tijd en de warme maaltijd, aardappeltjes, met groente en vlees. En een heerlijk toetje: gustard pudding. Heerlijk:p

Hierna was het tijd om verder te werken aan onze velen opdrachten. Keihard bikkelen door anderhalf uur lang naar de interviews te luisteren en ondertussen deze letterlijk over te typen. Veel en hard werken en helaas moesten we onze vrije tijd zelfs inleveren. Maar goed we zijn er keihard mee bezig geweest en het resultaat wordt erg gaaf.

Om half vijf gingen we na 4 uur werken toch effe stoppen. En onze schoenen en camera's pakken om op het "verboden" terrein te komen. Daar zijn we naar het Siemenslager gelopen. Met daarbij de melding niet van het pad te gaan.....gewoon omdat je nooit weet wat erin de grond zit.

Er hingen ook van die mooie bordjes, die Melvin en ik gister al tegen gekomen waren. Okej nu weten we dus ook wat er gister op die bordjes stond:p Maar goed, ook daa weer de mooie verhalen aan gehoord en dat was erg okej.

Nog effe tijd om ook de rest van het kampterrein rond te kijken. Dat was ook wel weer indrukwekkend, daar richting de fabriek. Nog wat foto's gemaakt en rond kwart voor 7  begonnen we met lopen richting ons "restaurant". Het was in de loods van een zeilploeg, het eten was goed, maar niet zo lekker als we tussen de middag aten. Vooral de Gustardpudding werd gemist:p (hint voor mams).

Daarna weer terug naar het kampterrein gelopen om nu de rest van het vergaderen te doen, mijn gedichtje af te maken en ondertussen mijn blog te schrijven. Je ziet/leest/merkt dat ik weinig tijd heb om alles te schrijven en er weinig tijd voor mijzef is. Dus ga ik echt vroeg naar bed, zover het gaat lukken.

Morgenochtend volgen we maar 1 ronde workshops ipv 2. Daarna werken we verder aan onze herdenking en moeten we zelfs een generale repetitie doen. Ik ben wel heel beniewed naar het gedicht. Ik zal het zo even plaatsten;-)

Betere verhalen krijgen jullie nog. Wanneer er meer tijd is en ik alles beter kan plaatsen.

liefs jnet